Over Ophsé
Inspiratie vinden
Mijn naam is Daphne. Ik ben al lange tijd bevriend met Amanda. Ondanks dat wij ver uit elkaar wonen (Taiwan en Nederland) hebben onze levens veel gelijkenissen gekend. Dit heeft geleid tot de situatie waarin wij op hetzelfde moment tegen elkaar vertelden dat we zwanger waren. Onze dochters zijn uiteindelijk binnen 24 uur van elkaar geboren. Zij gaven ons de inspiratie om met baby- en kinderkleding te werken. Om dit te eren hebben wij het merk Ophsé vernoemd naar beide meiden, Ophelia en Reese.
De inspiratie voor het logo komt van een vertaling van onze verwachtingen over baby‘s naar een concreet ontwerp. Een klein rond embryo groeit langzaam als een druif. De baby is zacht met donzig haar, net als een schattige teddy beer. Een lachende baby is net een pistache met een brede en blije glimlach. Een embryo heeft 9 maanden om tot een baby uit te groeien, terwijl het de verwachtingen en hoop van de ouders mee draagt. Elke schreeuw resoneert vervolgens door de bevallingskamer. Vanaf dat moment heb je een kleine staart die je overal volgt. Wij willen haar de beste liefde, zorg, middelen en veiligheid bieden.
Onze missie
Onze missie is om betaalbare baby- en kinderkleding van hoge kwaliteit aan te bieden. Dit is wat wij zelf als ouders zoeken en dit is wat wij andere ouders willen bieden. Na onderzoek zijn wij erachter gekomen dat wij de beste prijs en kwaliteit kunnen bieden als wij gebruik maken van leveranciers uit China en Zuid Korea. Om een hoge kwaliteit te garanderen bezoek ikzelf, Amanda of wij beiden elke potentiële leverancier. Daarnaast bestellen wij altijd eerst monsters om de kwaliteit zelf te testen. Doordat wij nauw samenwerken met Amanda in Taiwan kunnen wij garanderen dat wij snel en makkelijk contact kunnen leggen met onze leveranciers wanneer dit nodig is.
Groene ambities
Hoewel wij nog maar net gestart zijn hebben wij al grote ambities voor de toekomst. Duurzaamheid is belangrijk voor veel ouders en ook voor ons. Het doel is om de duurzaamheid van Ophsé te vergroten en de CO2-voetafdruk te verkleinen. Een manier waarop we hier al mee bezig zijn is door alleen in te kopen wat wij nodig hebben om overschotten te beperken. Daarnaast preferen wij leveranciers die gebruik maken van natuurvriendelijke materialen.
De plannen voor de toekomst zijn drievoudig. Ten eerste willen wij overstappen op natuurvriendelijke verpakkingsmaterialen wanneer dit economisch haalbaar wordt. Ten tweede willen wij ons netwerk van natuurvriendelijke leveranciers verder uitbreiden. Ten derde willen wij een focus plaatsen op herbruikbaarheid. Doordat wij hoge kwaliteit kleding willen bieden kunnen kinderen hier gemakkelijk uit groeien. Wij willen een markplaats inrichten voor klanten om gebruikte kleding van Ophsé door te geven of door te verkopen naar andere ouders. Dit kan een enorme impact hebben op het hergebruik van onze producten.